Helytörténet
A Kiscelli stációk 1996 évi felújítása
Helytörténet
A Kiscelli stációk 1996 évi felújítása
A Kiscelli Kálvária stációinak 1996. évi felújítását a Német Kisebbségi Önkormányzat szervezte. A felújítás munkálataira Vályi Csaba festőművész, Boronkai Márta építőszobrász művészházaspárt kérte fel. A felújítás költségeit Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata állta.
A művészeket áldatlan állapotok fogadták. A 14 stációból volt, amelyik a földön hevert, hat hiányzott, nyolcnak pedig csak egyes elemei voltak a helyszínen. Egy stáció eredetileg 5 elemből állt, ezüsthegyi kvarchomokkőből kifaragva. Az eredeti 14 stáció 70 eredeti eleméből a történelem során mindössze 13 maradt meg. Ennyit találtak a helyszínen. A többi mind betonból készült, kép pedig már egyetlen képfülkében sem volt.
A helyreállítás során a hiányzó stációkat, vagy a meglévők hiányzó elemeit műkőből készítették el. A kálvária II. III. IV. VII. VIII. stációk teljes egészében, de a többi stáció hiányzó elemei is műkőből készültek el, a még fellelhető eredeti minták alapján. A műkőbe színezőanyagot kevertek, hogy minél inkább megközelítsék az eredeti kő enyhén vöröses színét. A munkában társai voltak Hegybíró György és Grósz Gyula a Képzőművészeti Vállalat építőszobrászai, akik segédeikkel a pestlőrinci műhelyben készítették el a kisebb méretű műkőelemeket, és szállították az akkor még szinte járhatatlan Doberdó úton a helyszínre. A nagyobb méretű elemeket már a helyszínen gyártották le, és munkálták meg.
A Kiscelli Kálvária stációinak 1996. évi felújítását a Német Kisebbségi Önkormányzat szervezte. A felújítás munkálataira Vályi Csaba festőművész, Boronkai Márta építőszobrász művészházaspárt kérte fel. A felújítás költségeit Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata állta.
A művészeket áldatlan állapotok fogadták. A 14 stációból volt, amelyik a földön hevert, hat hiányzott, nyolcnak pedig csak egyes elemei voltak a helyszínen. Egy stáció eredetileg 5 elemből állt, ezüsthegyi kvarchomokkőből kifaragva. Az eredeti 14 stáció 70 eredeti eleméből a történelem során mindössze 13 maradt meg. Ennyit találtak a helyszínen. A többi mind betonból készült, kép pedig már egyetlen képfülkében sem volt.
A helyreállítás során a hiányzó stációkat, vagy a meglévők hiányzó elemeit műkőből készítették el. A kálvária II. III. IV. VII. VIII. stációk teljes egészében, de a többi stáció hiányzó elemei is műkőből készültek el, a még fellelhető eredeti minták alapján. A műkőbe színezőanyagot kevertek, hogy minél inkább megközelítsék az eredeti kő enyhén vöröses színét. A munkában társai voltak Hegybíró György és Grósz Gyula a Képzőművészeti Vállalat építőszobrászai, akik segédeikkel a pestlőrinci műhelyben készítették el a kisebb méretű műkőelemeket, és szállították az akkor még szinte járhatatlan Doberdó úton a helyszínre. A nagyobb méretű elemeket már a helyszínen gyártották le, és munkálták meg.